Friday 28 June 2013

making new friend :)

hello bloger.. notto forget for the muslims Assalamualaikum :)

wishing you a happy friday, hari ni jumaat kedua aku bekerja di cawangan SP Setia it is Setia Tropika which is in kempas, Johor DT. I just got an info that my housemate in kedah, cik.ziema punye tempat praktikal tak berapa jauh dari tempat praktikal aku, unfortunately masa untuk lepak tak ada akibat daripada kekangan masa. timing untuk rehat & balik memang tak sama antara kita. so agak impossible la untuk kami melepak-lepak togather.

on the 2nd week of practical I get new friend. hurm, not really friend la because he is far older than me mybe more suitable to say he is a colleagues but in different department. He is chinese guy yang sangat friendly (again, making friend with a male species), actually dia yang tegur aku dulu. aku ni sememangnye berat mulut kecuali dengan kawan-kawan, so aku just senyum je kalau berdepan dengan orang. he gave me a lot of advise for me making friend here and suits my self with new surrounding. dia jugak la yang melayan aku melalut in English. lama aku tak ada kawan nak bebel in english. Alhamdulillah Allah hadiahkan aku kawan untuk meluaskan ilmu :) practice make perfect right? kalau dok pendam ilmu tu sensorang memang belapuk la english aku yang tak berapa nak power ni.

dia ni chinese tapi mualaf, it mean he is a MUSLIM!! lepas aku tahu dia ni muslim, aku rasa sangat menarik untuk tahu story dia yang telah membuka pintu hati terhadap Islam. btw, di atas advice dia & mereka yang lain including mr.love aku jadi ringan mulut sikit untuk menegur mereka yang tidak aku kenali. sedar tak sedar, dah panjang rupenye aku menaip.haha dah la aku menaip di office time rehat (suke hati je buat pasal)

perenggan pertama tu aku dah promote nama Ziema siap link twitternye okay. mohon ziema berterima kasih sikit please. hahahaha
berkawan tidak perlu mengukur usia &pangkat untuk meluaskan ilmu yang ada

0 comments:

Post a Comment