Monday 17 June 2013

hari pertama praktikal

asslamualaikum,

hari ni aku dah start praktikal di syarikat SP Setia . huge jugak la syarikat ni (tempat aku tu cawangan), kalau nak tau lebih detail boleh tekan kat nama syarikat tu ok. sesiapa yang agak-agak nak membeli rumah pon boleh visit site tu tapi harga dia mcm agak terlampau la pada pandangan aku. (untung golongan yang sederhana)

mencabar jugak pengalaman untuk hari pertama ni, aku pon hampir menangis. almaklumlah aku ni jenis tak pandai hidup sensorang ni, tapi kat tempat praktikal tu memang aku alone tak ada geng. memang la gabra habis kan. alhamdulillah, mungkin rezeki aku murah sebab aku dapat elaun. tak ada dengar pula classmate aku ada yang dapat elaun, tapi elaun tu sampingan je. yang penting ilmu.

lunch pon aku x perlu membeli sebab dah ada makanan di sediakan syarikat. every employee makan kat pantri kalau x nak makan kat luar. tapi aku geram sikit la dekat akak dalam department tu sebab aku tanya semua dia cakap tak tahu, kerja dalam department tu tak kan la tak tau sikit pon. selamat ada En.Fauzan yang sanggup sedekah ilmu dia. dapat juga aku buat walaupun bukan tahap pro :) thanks to En.Fauzan kerana menyelamatkan hari saya daripada kebocoran air mata.hewhew

apa-apa pon, life still go on. perlu menjadi pekerja yang baik sehingga 1/11/2013. doakan yang terbaik untuk aku ye kawan-kawan, moga aku tabah menempuhi segala rintangan ketika menimba ilmu fardu kifayah ini


kelegaan kerana aku tak perlu memilih lagi antara mereka. aku sayang kau love

4 comments:

  1. Replies
    1. hye sis, thanks yea :) wish me luck

      Delete
  2. salam . hai blogger cute . saya follow sambil singgah blog awak . follow me back?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hello dear, thanks for being my follower. i'll follow you back yea.. nice to having you

      Delete