Thursday 27 September 2012

keretakkan hubunganku dengan M***B***

di saat hujan mulai turun, kala mata semakin berat dan inilah waktu yang tepat untuk berguling-guling diatas katil untuk melelapkan mata ouhh katil, tubuhmu sungguh menggoda awwww *cube korang bayangkan Tapi MALANGNYA aku masih berada di sekitar poli.wow, siap highlight lagi perkataan tu hehehe. walaupun co-curriculum aku dah dismiss tapi si yaya ni punye co-curriculum belum habis lagi =.=" sebagai seorang kawan yang setia lagi baik, aku dengan penuh kesabaran menunggu si yaya ni *puihh, baik ke aku? perasaan sekali-sekala.





ok dah la, mukadimah je tadi tu. main point aku sebenarnya nak cerita tentang effect atau dalam bahasa melayunya ialah kesan setelah aq deactivekan account muka buku aku. oh nama popularnya ialah FACEBOOK ye kawan-kawan. beberapa hari sebelum hari raya aidilfitri last month aku start deactivekan account aku, sebelum ni aku dah agak bosan dengan FB ni tapi disebabkan FB ni membuatkan seseorang tu addicted so aku pon still go on dengan relationship aku dengan FB ni. tapi after "dia" tak lagi berada dalam friend list FB aku. so aku pon nekad nak deactivekan account aku.

kiranya dialah penguat diri aku untuk deactivekan FB aku, sebab dulu function FB tu untuk stalk dia je. sebab aku bukanlah suka pon berchatting dengan orang. cume tak push diri untuk deactive account tu. sekarang ni kira hampir sebulan lebih juga aku tak lagi menjadi pengguna FB yang tegar & im proud!! dulu, kalau aku nak deactive je mesti aku akan fikir macam mana dengan group dalam FB aku, macam mana nak contact kawan-kawan dan banyaklagi alasan untuk tak deactive.

lepas je bergaduh dengan "dia" aku langsung deactive FB aku, tak mahu berpatah balik dah. tapi sekali sekala aq ada active kan juga account FB seminggu tu ada la dalam sejam dua. bila dah sejam dua activekan kena deactive balik, sebab kalau tak diri ni mesti akan melekat je dengan FB tu. bila dah melekat comfirm kerja akan tergendala kan??tak perlu la korang nafikan yang korang tak addicted dengan FB, tak payah jauh la. sarah tengok my own sister je dah cukup, nak buat assignment pon still bukak FB. 

kalau dikira-kira, masa untuk ber-mukabuku tu lagi lama daripada tempoh korang buat kerja atau assignment. sarah pon macam tu juga dulu, bila buka internet comfirm akan ada tab khas untuk FB.dan kenapa sarah kata korang addicted dengan FB? kalau korang perasan, korang kalau pergi kemana sahaja or buat apa pun mesti nak ambil gambar dan nak upload di FB kan?? bila orang comment dan like, korang rasa seronok. BUT nowdays, sarah tak lagi macam tu. nak buat kerja pon tak terleka dengan FB dan kerja pon berjalan dengan lebih pantas. and also, sarah juga dah jarang teramat sangat ambil gambar. kalau dulu, benda remeh pon nak di ambil gambar untuk di upload.

sarah active account FB tu sekali sekala pon bersebab, kadang-kadang sarah kena manage group kelas yang ada di FB tu, disebabkan sarah admin so sarah kena lah buka juga untuk bagi tau latest information atau nak upload dokumen penting. kalau benda tu simple sarah suruh kawan sarah je postkan kat group tu. ade sekali tu sarah activekan account FB sebab nk contact "dia" time creadit handset habis. lepas contact tu sarah terus deactivekan balik :) 

so thanks to "him" because telah membuat sarah berani dan nakad untuk deactivekan account FB sarah. sesiapa yang rasa FB tu mempengaruhi aktiviti harian terutamanya urusan-urusan yang maha penting daripada FB. cubalah beranikan diri untuk membuat tindakan yang sewajarnya. pada mulanya sarah deactivekan sebab sedih kat dia, tapi sekarang dah tak rasa nak bermukabuku pon :) sarah cakap kat diri sarah, kalau tak dapat stalk "dia" pon tak apa lah. at least kurang sikit perasaan curiga dan jelous bila dia bercomment dengan kawan-kawan dia especially girls.

sebab bila dah rasa curiga mesti otak tu akan fikir bukan-bukan, padahal theres nothing going on pon :( biasalah, bila kita suka kat someone mesti kita cepat jelous kan. walaupun kita ni tak ada relation pon dengan dia, but who knows what will happen in the future right? we just dont have any relationship tapi agak rapat :)

oklah blogist, sampai kat sini jek aku type entry berjela-jela. till next time ok peeps. daaaaa *lambai tangan lelaju sekiannn...


Attention : FB tak ade tapi masih boleh follow twitter okay, tapi tak la active sangat juat lw ade masa sarah suka membebel di situ.feel free to follow yea.

0 comments:

Post a Comment